torsdag 3. februar 2011

Hjemmelagde knekkebrød

                            

Da måtte jeg prøve meg på hjemmelagde knekkebrød jeg også. Det virker som det er den store "greien" å lage for tiden. Jeg fikk oppskrift av min søster , den finner du her http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift27651.asp .
Det var virkelig mye forskjellig som skulle i denne deigen (eller massen). Den var jo helt bløt å smøre utover på platen. Da jeg skulle handle inn dette måtte jeg innom helsekostbutikken for å få kli og linfrø. Dette solgte de ikke i vanlig dagligvare, iallfall ikke her jeg bor.

Knekkebrødene ble knallgode. Minstemann som kom hjem først etter skolen i dag kunne nesten ikke stoppe å spise de. Han syntes de var så gode med Norvegia på.



Det har vært opp i 12 grader ute i hagen i dag. Nydelig vårvær med sol fra blå himmel. Det er nesten rart å tenke på at hjemme i Norge er det full vinter. Akkurat nå savner jeg ikke det når man kan nyte våren så tidlig her borte i U.K.

Det holdt med Mariusgenser ute i det nydelige været. Boblejakken kunne henge igjen inne. Denne genserne har jeg brukt masse. Dette tradisjonelle mariusmønsteret blir jeg aldri lei.



Mønsteret finner du her  http://www.todamer.no/?pageID=5&imgID=6029&itemID=6050&cPageID=208



1 kommentar:

  1. De knekkebrødene er knallgode!
    Jeg har av og til hatt i litt tørket frukt, da er de supre å ha med seg i veska når man er ute på tur og trenger litt ekstra energi.

    Ja, Mariusmønsteret er en stor favoritt!

    SvarSlett